Søndag morgen, som den skal serveres


Søndag morgen, som den skal serveres



Hvad er bedre end æg, bacon og pølser en søndag morgen? Svaret er egentlig mere bacon, men ikke i dette tilfælde.
Nu tænker du måske at der er da ikke det store i at lave æg og bacon til morgenmad, men jeg laver nu æggene på en lidt anden måde. Så det er egentlig det jeg vil fokusere lidt på her.

Her er til 2 personer, men vi havde også andet end bare æg, så det kan godt være at andre vil have nogle flere æg.

Vare
Mængde
Æg
4
Smør
10g
Salt, peber, timian

Creme fraiche
1-2 spsk.


Bacon


Jeg starter ud med at stege baconen, da jeg bruger fedtet til at stege æggene i.
Når baconen er færdig, så tager jeg dem af panden, og skruer ned for panden (æggene skal ikke være færdige på 20sec), så kommer jeg æggene (som jeg bare har slået ud i en skål, uden af briste blommen) og smørret på panden, og røre konstant rundt. Når æggene er ved at være færdige kommer jeg krydderierne i (hvorfor først nu? – ellers væsker æggen), blander rundt, og til sidst tilsætter jeg creme fraichen, så den bliver lækker cremet.


Velbekomme!

Tips!:
Lav eventuelt æggene på en anden pande end baconen, og kom æg og smør på panden inden den bliver varmet.
Jeg har denne opskrift fra selveste Gordon Ramsey, og du kan her se hvordan han laver det.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Nytårs raclette med 3 slags marineret kød

Dybt undervurderet Rødkålssalat med appelsin

Pimp din kartoffelmos med kål