Dybt undervurderet Rødkålssalat med appelsin

En lækker salat behøver ikke altid være fyldt med en masse forskellige blade, frugter, grønsager og hvad der efterhånden kommes i en salat. Nej jeg siger, lad os komme tilbage til den simple salat.
Denne salat er inspireret af en salat jeg fik jeg omme ved min kæreste Farmor og syntes ikke, at denne opskrift skulle gå uset hen:




Ingredienser (rigeligt til 4 personer):

  • 1/2 Rødkål
  • 3 Appelsiner
  • 1/2 Tyttebær marmelade



    Det er ikke mange ingredienser nej, men det bliver til en smagsfuld og lækker (anderledes) salat, der med sit sprøde knas og søde smag, passer til stort set alt mad

    1. Hak rødkålen fint. (Jeg lavede den i fine strimler, men finthakket fungere også udemærket)
    2. Skær skralden af appelsinerne og skær dem i passende små stykker.
    3. Bland det i en stor skål med tyttebærmarmeladen
    Velbekomme!

    Kommentarer

    Populære opslag fra denne blog

    Nytårs raclette med 3 slags marineret kød

    Pimp din kartoffelmos med kål