Kylling og pasta


Kylling og pasta
I tomatsauce


En ret jeg har haft lyst til at lave i noget tid nu, men jeg har ikke rigtig givet mig i kast med den, fordi…… Jeg havde solen i øjnene? Nej, har ikke rigtig nogen god undskyldning, men her er den.

Her er der lige og lige nok til 2 personer (der skal nok laves noget mere pasta hvis man har en god appetit)

Vare
Mængde
Pasta
250g
Tomat
3 stk.
Løg
1 stk
Hvidløg
2 fede
Kyllingbryst
400 g
Salt, peber, timian og chili

Bøf mozzarella
1 stk

Så går vi gang, der er med om 20 min.
Start ud med at skær kyllingen i tern, og krydre dem med salt, peber, timian og chili. Varm en pande op og brun kyllingestykkerne.

Hak løg og hvidløg, og brun det i en gryde. Hak tomaterne, og kom dem ned i gryden. Lad det stå og simre i 5-10 min. tid, så tomaterne er blevet godt smattede, smag til med salt, peber og chili (nogle gange kan det hjælpe at komme LIDT sukker i, det fremhæver smagen af tomat).

Kog pastaen efter anvisningen på pakken, og kom derefter kylling og pasta ned i gryden med løg og tomater. Hak bøf mozzarellaen og kom det ned i gryden, rør rundt, ta’ gryden af varmen, og lad osten smelte. Når osten er smeltet er retten klar (2-5min.).

Velbekomme!



Tips!
Da denne ret er meget italiensk, så kan man også sagtens komme noget basilikum i retten

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Nytårs raclette med 3 slags marineret kød

Dybt undervurderet Rødkålssalat med appelsin

Pimp din kartoffelmos med kål