Ægge-Tærte?

ÆggeTærte
Uden dej




Skulle lave en god potion æggekage på panden, men jeg kunne godt se at der var for meget æg til den pande jeg havde, så jeg hældte det hele op i en tærteform og bagte det istedet.

Det er langt fra sidste gang jeg laver dette, og man kan komme lige det man har lyst til i denne ret. (alt? - Grønsager og småkød). Jeg har brugt løg, peberfrugt, bacon og spinat til denne ret. Jeg har ikke nogle mål på, da det blev lavet lidt meget efter øjemål, men en god håndfuld af det hele er ikke helt ved siden af.

Jeg startede ud med at steget hakket løg, peberfrugt, bacon og spinat (kom spinaten i senere end det andet, da det har det med at brænde på). Når det hele er mørt og lækkert, kommes det ned i en smurt tærteform (enden med olie, eller margarine). Slå en masse æg (jeg brugte 15 æg) ud i en skål, kom ca. 1dl mælk, salt og peber ned i skålen med æggene. Pisk det godt sammen, og kom det ned i tærteformen med grønsagerne og baconen. Stil det i ovnen (200 grader normal, 180 varmluft) i ca. 30 min.

Velbekomme!

Tips:
Det smager også godt koldt dagen efter.

Kommentarer

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Nytårs raclette med 3 slags marineret kød

Dybt undervurderet Rødkålssalat med appelsin

Pimp din kartoffelmos med kål