Dampet Pangasius


Dampet Pangasius
På grønsagsbund, Med sennepssovs



Der skulle ryddes lidt op i fryseren, og der fandt jeg to Pangasius fileter, og en halv pose frosne grønsager, en wok blanding for at være mere præcis, og tænkte at det må man da kunne lave noget godt ud af.

Jeg startede ud med at komme wokblandingen på en lun pande, da grønsagerne stadig var frosne, og lod det smelte / stege på panden.
Efter 5 min. på panden, kom jeg noget frossent spinat ned til wok blandingen
- kom salt og peber ved, blandede det lidt rundt
- kom fileten oven på grønsagsblandingen
- kom salt, peber og timian oven på fisken,
og så stillede jeg et låg over panden, så vandet fra de frosne grønsager kunne dampe min filet. Det tager et sted mellem 15-20 min. (alt efter hvor stor fisken er) for fisken, at blive klar til at spise (hvornår ved jeg om den er nok? - hvis man er i tvivl om fisken er nok, så skal den være meget let at skære over, og næsten gå fra hinanden når man kigger på den).

Mens fisken er i gang med at blive dampet, har jeg sat nogle asparges kartofler til at koge (de smager bedst hvis de bliver kogt med skræl og så pilles bagefter).

Så er det kun saucen / sovsen der mangler at blive lavet. Her starter jeg ud med at lave en ’Smørbolle’, som laves ved at smelte noget smør/margarine i en gryde og derefter tilsætte noget mel, gør rundt så melet ikke brænder på. Så skal der tilsættes mælk og sennep (kun nok sennep, til man kan smage det, det skal ikke hive og trække i næsen). Smag til med salt og peber, og når fisken er færdig, så hæld noget af væsken fra grønsagerne ned i sovsen.



Velbekomme!

Tips:
Kom noget citron eller lime over fisken, inden den skal spises.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Nytårs raclette med 3 slags marineret kød

Dybt undervurderet Rødkålssalat med appelsin

Pimp din kartoffelmos med kål