Restaurent besøg - SalonSalon


SalonSalon
Resturante besøg


Selvom pengene er små, skal man også nyde livet lidt engang imellem, så derfor var kæresten og jeg tager ned i byen, for at få noget god mad. Vi fandt en restaurant der hedder SalonSalon (hvor ligger den? - den ligger i Århus).
Salonsalon er en restaurant, der skifter menukort hver dag, så man kan aldrig være sikker på hvad det er man får at spise.
Jeg må ærligt sige, at jeg er ikke 100% sikker på hvad det hele var, og hvilke ingredienser der blev brugt, men sådan her husker jeg det, og hvis jeg skulle lave samme menu, så var det sådan her.
Dagens menu, da vi var der var (ifølge mig):

Forret:

Som forret, fik vi røget laks med, skalotteløg, dild, cremefraiche og revet sellerirod og kartoffel der var trykket sammen til nogle små firkanter.
Det smagte utrolig godt som en helhed, men jeg savnede noget mere ”røg” over laksen. Jeg ville også gerne have haft, at løgene var ligt mere spændende end ’bare’ løg i tern ved siden af fisken.

Hovedret:

Til hovedret, fik vi noget kalvekød (jeg er ikke sikker på hvilken udskæring, men jeg tror det var cuvette), kartoffel/selleri pure, risotto (fantastisk risotto, godt valg af hvidvin og parmesan), bagt rødbede og gulerod, en rødvins sauce kogt på kraftig fond og en salat med en olie eddike dressing.
En rigtig god sammensætning, og selvom jeg var lidt skeptisk over risotto, kalvekød og rødvin, så smagte det alligevel rigtig sammen.

Dessert:

Her er jeg så på udebane, da jeg ikke er så god til at kende forskel på de forskelige deserter. Men jeg vil gætte på, at det var enden en budding eller rand, af tre forskellige smage, og så top / bund ( ? – Jeg ved ikke hvilken del der skulle vende op eller ned) som irriterer mig, da jeg ikke kan forklare hvad det var. Buddingen var delt i tre, og hvis vi starter med den sorte/brune, så var det med citron / lemon, den hvide var med vanilje og den søde var med appelsin. Ved siden af, var der nogle syltede æbler.
Jeg er tilfreds, jeg kan godt lide når noget smager af noget det ikke ligner, så da jeg skulle smage på det sort / brune lag, så forventede jeg enden chokolade, eller lakrids, men overhoved ikke noget surt som citron / lemon, og det samme med det røde lag. Budding var jeg yderst tilfreds med, men de syltede æbler smagte desværre ikke af særlig meget, øv øv, men man kan ikke være lige heldig hver gang.


Alt i alt, er jeg meget tilfreds, og med en pris på 230 kr for maden, så er jeg meget positiv overrasket over kvaliteten og smagen af maden. Det var er småt sted med 4 borde til 4 personer, og 3 bordet til 4 personer, og en bar. Men selvom det ikke var stort, var det godt indrettet, og der var en god atmosfære, og tjeneren fik en til at føle sig rigtig velkommen. Godt gået!

Jeg kan godt anbefale dette sted, og det er ikke prisen der skal skræmme en væk herfra.

Velbekomme!

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Nytårs raclette med 3 slags marineret kød

Dybt undervurderet Rødkålssalat med appelsin

Pimp din kartoffelmos med kål