Forloren farsbrød?


Forloren Farsbrød?
Med Oliven og feta.



Jeg har her været i gang med at lave en blanding af forloren hare og farsbrød, tilsat Feta / salat terninger (come on) og sorte oliven


Vare
Mængde
Hakket okse kød
500 g
Mel
50 g
Rasp
50 g
Æg
2 stk.
Mælk
1 dl
Oliven
70g sorte
Feta / salat terninger
200 g


Mælk
2 dl
vand
2 dl
Okse bouillon
1 terning (til 0,5l)


Bacon i skiver
En pakke
Salt & peber


Jeg starter ud med at lave farsen, hvilket er meget simpelt. Bland oksekød, æg, rasp, mel og mælk i en skål så det bliver fast. Hak oliven i grove stykker og bland det i farsen. Kom til sidst fetaen i, men vær lidt forsigtig så det ikke bliver smulder.
Lig farsen i et ildfast fad, form det som et brød, og kom bacon rundt om. Stil det i en 225 grader varm ovn (200 varmluft) i 15 min. og kom så mælk, vand og bouillon i det ildfaste fad. Skrue ned for ovnen til 160 grader (150 varmluft), og lad den stå i ovnen i ca. 30 min.

Når tiden er gået, tages det hele ud af ovnen, og væsken fra det ildfaste fad laves om til en sovs.

Server med kartofler.
Jeg havde valgt at lave nogle ovnbagte kartofler, som jeg havde vendt i 1-2 spsk. Olie, salt og timian. Det kom bare i ovnen samtidig med farsen, og var også færdig samtidig med farsen.

Velbekomme!



Tips:
Man kan godt halvere både mængden af feta og oliven, da det godt kan være lige i overkanten.
Hvis man ikke vil have et ”vådt” farsbrød, så skal man bare halvere mængden af mælk og vand til sovsen, og så tilsætte det når man laver sovsen.



Hvad med jer?
Har i nogle ideer til ting jeg kan komme i mit farsbrød, for at gøre det mere smagsrigt, og sundt.
Så kan i bare skrive det i kommentarfeltet, og den bedste ide vil jeg så lave, og poste her på bloggen.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Nytårs raclette med 3 slags marineret kød

Dybt undervurderet Rødkålssalat med appelsin

Pimp din kartoffelmos med kål