Indpakket kylling (i bacon)

Kyllingebryst med feta
Pakket ind i bacon



Kylling igen? jada! kylling er en alt for overset kødsspise, og det ender for det meste "bare" som en lørdagskylling med pomfritter, og det er da syn, når der er så mange muligheder i det.



  • 4 stk. kyllingebryst
  • Feta (en god blød blok, så man selv kan skære passende stykker)
  • Bacon (aldrig for lidt bacon)
Det er så simpelt at lave, så jeg kun vil bruge 5 punkter til at forklare det. bum.
  1. Lav et dybt snit i siderne på kyllingebrysterne (ikke helt igennem)
  2. Kom feta i hullet
  3. Pak kyllingebrysterne ind i bacon
  4. Brun kyllingerne på en pande
  5. Kom dem i et ildfast fad, og stil dem i en forvarmet ovn (200 grader) i 20 min.
- Jamen hallo, der er jo ikke noget tilbehør hertil!
- Jo, jo, men det er hvad man lige har lyst til. Da jeg lavede denne ret, havde jeg valgt noget frisk spinatpasta, som jeg, efter jeg havde kogt det, blandede med en dressing (1 spsk sennep, og 5 spsk olivenolie). Som salat, havde jeg valgt en mozzarella salat (frisk mozzarella, tomat og frisk basilikum).

Velbekomme!



Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Nytårs raclette med 3 slags marineret kød

Dybt undervurderet Rødkålssalat med appelsin

Pimp din kartoffelmos med kål