Så der Wok - Med kylling


Så der Wok
Med kylling




Ja tak, så fik man en wok (først nu? Jeg troede du havde alt – så så, alt har en begyndelse, og selvom jeg gerne vil, så har jeg desværre ikke ALT inden for køkkengrej, men det begynder at hjælpe på det), og i den anledning, vil jeg lave noget lækkert wok. Man behøver ikke bruge kylling, man kan også sagtens bruge noget oksekød.
Til 4 personer ca.
Ingredienser
Mængde
Kylling
450g
Citron saft
½ citron
Balsamico eddike
1 spsk
Hvidløg
1 fed


Frisk pasta
500 g (750 g, hvis man spiser godt til)
Bacon i tern
250 g
Madlavnings fløde
¼ L (2,5 DL)


Wok blanding
300 g
Spinat
En god håndfuld
Porre
1 stk
Forårsløg
½ bund
Revet Ingefær
½ tommelfinger størrelse
Oliven olie
2 spsk.
Salt & peber


Marinering af kødet:
Jeg starter ud med at skære kyllingen i strimler, og kommer dem ned i en frysepose, og jeg kommer Citronsaft, Balsamico eddike og hvidløg ned til. Så skal kødet have noget kærlighed, i den forstand, at man får hele kyllingen til at være fyldt med marinade (Tip nr.1: Ha lidt luft i posen, så kan kyllingen bevæge sig mere frit – Tip nr. 2: luk posen). Til kyllingen i køleskabet, og lad den gerne stå en halv times tid, inden den skal bruges.

En, To, Tre så er der wok:
Varm wokken, og kom olien ned i. så skal kødet lyn steges, og tages af igen, for så er det grønsagernes tur. Kom wokblandingen, porre og forårsløg ned i wokken, og lad det steger i 3-5 min. Så kommes spinat, ingefær, kylling og fløde ned i wokken. Hvis man er utrolig god til timing så er det nu, ens vand koger til pastaen så man kan få den kogt.
Når pastaen er klar, skal den bare op i wokken, sammen med resten, og det får lov til at blande sig, og fløden får lov til at blive lækker cremet.

Velbekomme!



TIPS!
Jeg bruger gerne pasta med lidt spinat i, og i dette tilfælde bruger jeg 250 g normal frisk pasta, og 250 g spinat pasta.


Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Nytårs raclette med 3 slags marineret kød

Dybt undervurderet Rødkålssalat med appelsin

Pimp din kartoffelmos med kål