Glaseret hamburgeryg

Glaseret hamburgerrygMed flødekartofler



Mmm så er det tid til lidt hamburgerryg.

Til 6 personer
Ingredienser
Mængde
Hamburgerryg
1.7 kg
Bagekartofler
1.5 kg.
Gulerødder
5 stk
Løg
2 stk
Porre
1 stk
Madlavningsfløde
1 L
Salt, peber og muskatnød



Brun farin
2 spsk.
Sennep
2 spsk.
Ketchup
2 spsk.
Honning
1 tsk.
Olie
En tjat


Nogle timer inden jeg begynder, starter jeg med at lave min glasur, som består af, honning, brun farin, sennep, olie og ketchup. Det skal blandes godt sammen, og alt sukkeret skal helst være oplæst inden det skal på hamburgerryggen.

Jeg starter ud med at lave flødekartoflerne, det gør jeg ved at snitte det hele i passende størrelser (kartofler, gulerødder, pore og løg), derefter kommer jeg det hele ned i et ildfast fad, som jeg fylder med dejlig fløde (jeg brugte en liter og det var en halv for meget, eller det vil sige, det tog bare meget lang tid for det at blive rigtig færdig), salt peber og muskatnød.

Inden jeg sætter flødekartoflerne i ovnen (200 grader i 50 min.) , tager jeg en stor gryde, og smider hamburgerryggen derned sammen med en øl og dækker med vand. Det skal bare stå og koge i 45 min. tid, eller indtil centertemperaturen er 60 grader. Når jeg sætter hamburgerryggen over, sætter jeg samtidig flødekartoflerne i ovnen.

Når hamburgerryggen har den rigtige temperatur, så skal den tages op af vandet, og glaseres med den glasur vi lavede tidligere. Det hele skal så i ovnen i 5-10 min.



Velbekomme!


Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Nytårs raclette med 3 slags marineret kød

Dybt undervurderet Rødkålssalat med appelsin

Pimp din kartoffelmos med kål