Lækker frisk Pizza


Pizza tid

Er der noget end en god hjemmelavet pizza? Det skulle da lige være to hjemmelavede pizzaer :-D

Jeg vil her, ikke skrive nogle mængder på fyldet, for det er smag og behag.
Men til dejen kommer der dog mål på.
2 (små) pizzaer
Ingradienser
Mængde
Hvedemel
300g
Durum mel
200g
Lunken vand
3 dl
Oliven olie
2 spsk
Gær
15-25g
Salt
½ tsk.

Gæren opløses i 3 dl lunkent vand. Tilsæt de to slags mel samt salt og olivenolie. Bland dejen sammen og tilsæt evt. mere vand til den føles passende. Ælt dejen meget grundigt i 10-15 minutter til den føles smidig og elastisk.
Lad den hæve tildækket ved stuetemperatur i et par timer eller
natten over i køleskabet.


På pizza nr. 1 er der:
  • ·      Kartofler
  • ·      Ricotta
  • ·      Oliven
  • ·      Olivenolie
  • ·      Salt, timian, rosmarin



På pizza nr. 2 er der:
  • ·      Tomat
  • ·      Ricotta
  • ·      Squash
  • ·      Chorizo pølse
  • ·      Olivenolie
  • ·      Salt, peber


Kom pizzaerne i ovnen der skal have alt hvad den kan klare i 12-15 min. Jeg har min ovn på 225 varmluft, og bager pizzaerne hver for sig.

Velbekomme!


Jeg takker Brødrene Prise for denne lækre opskrift på Pizzabund.

Tips:
Man kan sagtens komme noget grahamsmel i, og så brug mindre hvedemel og durum.



Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Nytårs raclette med 3 slags marineret kød

Dybt undervurderet Rødkålssalat med appelsin

Pimp din kartoffelmos med kål